RUH HALİNİ DÜZELTEN YİYECEKLER

Gergin misiniz? Yorgun musunuz? Ağlamaklı mısınız? O dev gibi cips poşetini bırakıp takvime bir bakın. Muhtemelen bir sonraki adet döneminiz duygularınızla oynayıp karşı konulması güç aş ermeleri başlatmıştır.

Birçok kadın için PMS semptomlarını kontrol etmek her ay verilen bir mücadeledir. Amerikan Obstetrisyenler ve Jinekologlar Derneği’ne göre adet dönemindeki kadınların en az yüzde 85’i aylık rutinleri esnasında PMS’nin en az bir semptomunu yaşamaktadır.*

Bu ister gerginlik yahut asabiyet olsun, ister değişken ruh halleri yahut ağlama nöbetleri olsun PMS’nin duygusal etkileri çoğu zaman fiziksel etkilerden daha yıkıcı olabilir. Aylık duygu çalkantılarınızı kontrol altına almak için aşağıdaki beslenme önerilerine uymayı deneyebilirsiniz.

Balık tercih edin. Ton balığı, sardalya, somon, uskumru, ringa ve göl alabalığı sağlıklı ruh hali besinleridir çünkü Omega-3 yağ asitleri içerirler. Omega-3ler daha iyi düşünebilmenizi sağlayarak serotonin salgısını arttırır ki bu da bir ruh hali iyileştiricisidir (ve tabiî ki de bitter çikolatanızdan bir ısırık aldığınızda beyninizin salgıladığı kimyasalla aynıdır). Balık sevmiyor musunuz? Ceviz ve ketentohumu da harika Omega-3 kaynaklarıdır. Sabah yediğiniz yoğurt yahut tam tahıl kahvaltılık gevreğinizin üzerine biraz keten tohumu serpmeyi deneyin.

Magnezyumca yoğun besinler tercih edin. Magnezyum, beynin iyi-hissetme nörotransmitteri olan serotonin salgısını düzenler. PMS kandaki magnezyum seviyesini düşürerek duygusal stres ve aş ermelere neden olabilir. Sıkıntı ve açgözlülüğe karşı börülce, kabak çekirdeği, enginar, muz, ıspanak, fıstık, kaju, esmer pirinç ve tofu gibi magnezyumca zengin besinler tüketerek mücadele edin.

Mümkün olduğunca taze yiyecek alın ve etiketlerde tam besin değerlerini içeren yiyecekleri tercih edin. Tam tahıl ekmekler, makarna ve tahılları tercih edin. Bu kompleks karbonhidratlar huysuzlukla mücadele ederek serotonin seviyenizi arttırmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda B vitaminleri deposudurlar, özellikle de sinirlilik ve depresyonu azaltan B6 vitaminiyle. Buna ek olarak, kimi zaman beyinde istenmeyen tepkimeler neden olarak değişken ruh halini arttıran katkı maddesi ve koruyucu içeren yiyeceklerden de uzak durun.

Mümkün olduğunca taze yiyecek alın ve etiketlerde tam besin değerlerini içeren yiyecekleri tercih edin. Tam tahıl ekmekler, makarna ve tahılları tercih edin. Bu kompleks karbonhidratlar huysuzlukla mücadele ederek serotonin seviyenizi arttırmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda B vitaminleri deposudurlar, özellikle de sinirlilik ve depresyonu azaltan B6 vitaminiyle. Buna ek olarak, kimi zaman beyinde istenmeyen tepkimeler neden olarak değişken ruh halini arttıran katkı maddesi ve koruyucu içeren yiyeceklerden de uzak durun.

Ve Şimdi, Çikolata ile İlgili Birkaç Söz

Dev bir kalp şeklindeki Sevgililer Günü çikolatasını bir oturuşta yemenin kötü bir şey olduğunu kimseye belirtmenize gerek yoktur. Şekerli atıştırmalık ürünler ruh hali değişikliklerini daha da kötüleştirir, üstelik işlenmiş şekerin belinizin fiziksel görünüşüne ve sağlığınıza yaptıklarını saymıyoruz bile.

Yine de çikolatadan alınan o ilk leziz lokmanın ruh halinize olan katkılarını inkar etmek güçtür (setotonin sağ olsun).

Bunu yapmanız gereken zamanlarda şu hızlı hazırlanan ve çok daha sağlıklı çikolata tarifini deneyin: Şeker eklenmemiş kakao tozunu (yani şişmanlatıcı kakao yağı olmayan çikolata) soya sütüyle, yoğunluk vermesi için biraz mısır nişastasıyla ve tatlandırmak için stevya gibi doğal bir tatlandırıcıyla karıştırın. Saplı tencerede ısıtın, sonra taze çilek, muz, armut dilimleri yahut en sevdiğiniz diğer meyveleri bu çikolata karışımına daldırın. İşte! Aş erdiğiniz çikolatanın sağlıklı hali!

Kim Tutar Sizi!

Atıştırmalık yiyecekleri tamamen kesmek ve dengeli bir diyeti devam ettirmek PMS semptomlarının en kötüleriyle başa çıkmak için en ideal yoldur. Hayatın gerçekleri bunu mümkün kılmıyorsa Doğa Ana kapınızı çalmadan çok önce yukarıda bahsedilen ruh hali iyileştiren yiyeceklerden depolayın. Bu sayede eliniz tuzlu yahut tatlı bir atıştırmalığa uzandığında bunun sizin için çok daha faydalı bir şey olma olasılığını yükseltmiş olursunuz.

like-icon
110
PAYLAŞ

INSTAGRAM SAYFAMIZI ZİYARET ET! @KOTEX