Adet dönemi öncesi Sendromu (Premensturel Sendrom – PMS) kadınların adet dönemlerinden birkaç gün önce yaşamaya başladığı semptomların tümünü kapsayan bir isimdir. Değişken ruh hali, depresyon, şişkinlik, cilt çatlamaları, göğüslerde ağrı ya da şişkinlik PMS’nin semptomları arasındadır.

Ne yazık ki hiçbir şeyin PMS’yi “tedavi” ettiği kanıtlanamamıştır. Ancak birkaç şey semptomların tümünü ya da birkaçını azaltabilir. Aşağıdaki birkaç öneriyi uygulamayı deneyebilirsiniz. Denediklerinizle ilgili bir defter tutarak hangilerinin sizin için işe yarayıp hangilerinin yaramadığını belirlemeyi deneyebilirsiniz.

Dikkat edin
Vücudunuzun bilincinde olmak PMS’nin her ay sizi nasıl etkileyeceğini önceden kestirmeniz ve semptomlarla başa çıkmanız için size yardımcı olacaktır. Eğer adet döneminden birkaç gün önce duygusallaştığınızı biliyorsanız o günlerde rahatlamanız gerektiğini ve herhangi bir tartışmayı çok fazla ciddiye almamanız gerektiğini zihninize not edin. Eğer adet döneminizin ilk gününde şiddetli kramplar yaşadığınızı biliyorsanız o günkü fiziksel faaliyetlerinizi en aza indirmeye çalışın. Diyetinizde veya uyku düzeninizdeki en ufak değişiklik bile ayın bu dönemini rahatça atlatmanız için yeterli olabilir.

Düzgün beslenin
İyi beslenmek PMS’yi kontrol etmek için çok önemlidir. Enerji düzeyinizi ve semptomlarınızın şiddetini etkiler. Adet döneminiz öncesinde tuz tüketiminize dikkat edin. Su tutulmasına neden olan tuz şişkin ve ağır hissetmenize neden olabilir. Kimi kadınlar kafein ve alkolden uzak durmanın kramplar ve baş ağrılarına iyi geldiğini belirtmektedir. Buna ek olarak bitki çayları ve özellikle de rahatlatıcı özelliği olanlar krampları önleme konusunda size yardımcı olabilir. Sağlık ürünleri satan bazı dükkanlarda “PMS çayları” bile bulabilirsiniz. Son olarak da yeterli miktarda kalsiyum aldığınıza emin olun. Süt için ve düşük yağlı yoğurt yiyin; bunların krampları azalttığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Rahatlayın
Şiddetli kramplarınız olduğunda bir sıcak su torbasıyla uzanın ve stres seviyenizi en aza indirgemeye çalışın.Güzel bir kitap okuyun, televizyon izleyin, kafanızı dağıtacak şeylerle meşgul olun. Derin nefes almak ve rahatlamak mükemmel ağrı kesicilerdir.

Vitamin alın
Eğer yiyeceklerden yeterli besin ihtiyacınızı alamıyorsanız C ya da B vitamini içeren bir vitamin veya mineral desteği alma konusunda doktorunuza danışın. Adet döneminiz esnasında vücudunuz bu besleyici maddeleri kaybeder ve onları yenilemek PMS semptomlarının bazılarını azaltabilir.

Masaj deneyin
Krampları rahatlatmak için karnınıza yavaşça masaj yapın. Sırt ağrılarınızı azaltmak için bir yakınınızdan sırtınızı ve özellikle de belinizi ovmasını isteyin.

Diğer öneriler
Reçetesiz satılan düşük dozlu ağrı kesiciler kramplar açısından sizi rahatlatabilir. Kramplar esnasında esneme hareketleri yapmak ve ay boyunca daha çok egzersiz yapmak hem şişkinlik hem de kramplar konusunda size yardımcı olacaktır. Uyku da önemlidir; canlı ve uyanık olmak semptomların sizin için daha az sorun teşkil etmesini sağlar. Eğer PMS’niz, kramplarınız ve kanamanız aşırıysa yapabileceğiniz başka şeylerle ilgili doktorunuza danışın.

like-icon
83
PAYLAŞ

INSTAGRAM SAYFAMIZI ZİYARET ET! @KOTEX